Trendy wskazują na to, że konsumenci szukają i oczekują doświadczeń zakupowych i chcą czuć faktyczny związek z kupowanymi produktami.
Znana szwajcarska firma Freitag, mając trend na uwadze, zaproponowała klientom wzięcie udziału w całym procesie tworzenia własnej torby w interaktywnej przestrzeni „Sweat-Yourself-Shop”.
Freitag to firma, która od blisko 30 lat przetwarza plandeki do samochodów ciężarowych i wytwarza z nich wodoodporne torby. Teraz daje klientom wolną rękę w projektowaniu własnego modelu, ale pozwala obserwować i brać udział w procesie tworzenia.
„Dzięki nowemu sklepowi klienci mogą się bardziej zaangażować, składając torbę według własnego gustu oraz angażując się w końcowe etapy jej produkcji. Od teraz Freitag przenosi ostatnie etapy produkcji i całą odpowiedzialność za projekt torby na przyszłych właścicieli”.
Choć ostatnie zdanie brzmi groźnie, celem Freitag jest po prostu maksymalna personalizacja produktu i dostarczenie wyjątkowego doświadczenia przy okazji jej zakupu.
References: springwise freitag