Trends Ideas Business Inspiration Future

Okulary AR Facebooka dla osób niedosłyszących

Praca Facebook Reality Labs Research poświęcona jest szukaniu nowych sposobów na połączenie i komunikację osób niesłyszących lub niedosłyszących z innymi.

Wiele z nich ma problem z odbiorem dźwięków głównie w hałaśliwym otoczeniu.

Z tą myślą, naukowcy Facebook’a opracowali okulary AR, gdzie przy jednoczesnej redukcji szumu, wzmacniają dźwięki, na źródle których skupia się wzrok noszącego.

Okulary AR mogą w ten sposób „dowiedzieć się”, które dźwięki osoba chce usłyszeć i odpowiednio je dopasować do potrzeb noszącego.

Thomas Lunner, kierownik badań dla Facebook Hearing Science powiedział w rozmowie z digitaltrends:

„Prowadząc rozszerzone badania słuchu dla okularów AR, zdaliśmy sobie sprawę, ze niektóre z naszych odkryć mogą mieć znaczenie dla rozwiązania problemu (osób, które źle słyszą w codziennych sytuacjach np. w barze, w trakcie rozmowy z udziałem wielu osób, na imprezach itd. ).

W badaniach pokazujemy jak rozszerzona rzeczywistość może uzupełniać aparat słuchowy poprzez system, który rozumie co chcesz usłyszeć, wzmacnia te dźwięki i jednocześnie redukuje rozpraszające hałasy.

Wysyłając następnie wzmocniony sygnał, przetworzony przez okulary AR do aparatu słuchowego, otrzymujesz system,który dostosowuje się do indywidualnych zdolności i możliwości osób”.

Specjaliści pracujący nad rozwiązaniem uważają, że pewnego dnia mogliby pomóc osobom mających problemy ze słuchem.

Michael Abrash, główny naukowiec w Facebook Reality Labs uważa, że:

„Technologie AR i VR mają ogromny potencjał, by przynieść korzyści wszystkim, ale mają szczególnie duży potencjał dla osób o różnych możliwościach fizycznych.

Na przykład okulary AR pewnego dnia mogą zwiększyć kontrast pomagając osobom ze słabym wzrokiem na lepszą wizję i informację zwrotną z otoczenia.

VR, i ostatecznie także AR, pewnego dnia stworzą ultrarealistyczne, wirtualne przestrzenie i awatary, które pomogą osobom mających problemy z poruszaniem się na ‚teleportację’ gdziekolwiek np. do biura czy salonu babci”.

References: digitaltrends