Polski Instytut Ekonomiczny szacuje, że rocznie w Unii Europejskiej wyrzuca się aż 88 mln ton jedzenia!
Każdy Polak statystycznie marnuje aż 247 kg.
W UK, gdzie zrodził się pomysł, mieszkańcy marnują 7 milionów ton.
Szaleństwo.
Mimica Touch powstało właśnie po to, by ograniczyć marnowanie żywności w domach.
Wszyscy to znamy. Zrobimy większe zakupy, produkty leżą w lodówce i czekają na swój moment. Choć data na etykiecie wskazuje ważność produktu, otwieramy go i jest.. popsuty.
Mimica Touch rozwiązuje ten problem. Wrażliwa na temperaturę etykieta lub nasadka informuje o świeżości produktu. Pomaga także przechowywać żywość w odpowiedniej temperaturze i informuje, gdy zaczyna się psuć.
Docelowo Mimica ma działać na opakowaniach soków, nabiału, a także czerwonego mięsa.
References: mimicalab