Trends Ideas Business Inspiration Future

Bone

Czy wiecie,że na świecie jest około 466 mln ludzi niedosłyszących? Szacuje się,ze do 2050 będzie ich aż 900 milionów! Co ciekawe, aż w 60% przypadków utraty słuchu w dzieciństwie można zapobiec.

Hans Ramzan, industrial product designer, wiedząc o tym zadał sobie pytanie – w jaki sposób osoby niedosłyszące mogą dzielić doświadczenia osób zdrowych? Pomijając, rzecz jasna, używanie aparatu słuchowego.

I tak powstała seria produktów „Sense”, które nie wyglądają jak onieśmielający czy krępujący kawałek technologii, po której rozpoznaje się czyjeś problemy. Mają wspierać te osoby i być raczej ich codziennym towarzyszem, a nie dodatkiem.

Tak powstał Bone. To technologia przewodnictwa kostnego, która wysyła sygnały bezpośrednio do ucha wewnętrznego poprzez wysyłanie wibracji przez czaszkę.

Urządzenie działa podobnie do standardowych słuchawek bezprzewodowych. Różni je to, że znajdują się za uchem i wyglądem przypominają opaskę do włosów.

Mają także błyszczące wykończenie, zaprojektowane w czterech kolorach, dzięki czemu Bone może być praktycznie niezauważony.

Nie jest to pierwszy produkt tego typu, który prezentujemy na exterii.

W tygodniu donosiliśmy o okularach AR stworzonych przez Facebook Reality Labs Research. A wcześniej o projekcie Amplify.

References, credits: hansramzan