Barcodiscount to nagrodzony projekt studentów z Taipei konkursu Dyson Award.
Studenci zwrócili uwagę na etykiety, które znajdują się na opakowaniach produktów. Gdy termin przydatności się zbliża, pracownicy muszą odpowiednio je oznaczyć.
Studenci z Taipei mieli inny pomysł. Opracowali koncepcję etykiet zmieniających kolor, które wyświetlają różne rabaty w zależności od daty przydatności. I tak, jednego dnia na etykiecie pojawia się rabat 20%, następnego bez ingerencji pracowników, 40%.
Uczniowie wykorzystali technologię zmieniającą kolor po upływie czasu, który można precyzyjnie ustawić od 30 sekund do 30 dni.
Jury konkursu podsumowało projekt: ” Bardiscount rozwiązuje dwa kluczowe problemy handlu detalicznego żywnością: zmniejsza ilość odpadów, zachęcając konsumentów do kupowania produktów, które wkrótce się psują oraz usprawnia logistykę i zarządzanie danymi. Świetna robota! „.