Trends Ideas Business Inspiration Future

Barcodiscount. Etykiety, które zmieniają kolor.

Barcodiscount to nagrodzony projekt studentów z Taipei konkursu Dyson Award.

Studenci zwrócili uwagę na etykiety, które znajdują się na opakowaniach produktów. Gdy termin przydatności się zbliża, pracownicy muszą odpowiednio je oznaczyć.

Studenci z Taipei mieli inny pomysł. Opracowali koncepcję etykiet zmieniających kolor, które wyświetlają różne rabaty w zależności od daty przydatności. I tak, jednego dnia na etykiecie pojawia się rabat 20%, następnego bez ingerencji pracowników, 40%.

Uczniowie wykorzystali technologię zmieniającą kolor po upływie czasu, który można precyzyjnie ustawić od 30 sekund do 30 dni.

Jury konkursu podsumowało projekt: ” Bardiscount rozwiązuje dwa kluczowe problemy handlu detalicznego żywnością: zmniejsza ilość odpadów, zachęcając konsumentów do kupowania produktów, które wkrótce się psują oraz usprawnia logistykę i zarządzanie danymi. Świetna robota! „.

Credits: https://www.springwise.com/sustainability-innovation/food-drink/barcodiscount-colour-changing-stickers-waste-expiration-date