Trends Ideas Business Inspiration Future

Age of Tomorrow

Balenciaga to dom mody, którego raczej nie skojarzylibyśmy z plastikiem. Jednak współcześni odbiorcy oczekują od marek czegoś więcej za czym mogliby się wstawić, z czym się zgadzają.

Dużo mówi się w ostatnim czasie o redukcji śladów węglowych, zmniejszeniu ilości odpadów, recycklingu. Marki podążają za trendem i wykorzystują go dla swoich potrzeb.

Balenciaga jest jedną z nich. Nawiązała współpracę z projektantką Sharah Livine, która stworzyła kolekcję biżuterii z plastiku wyłowionego z oceanów.

Zespół Balenciagi najpierw zaadaptował formy biżuterii vintage ze swoich archiwów i przekazał szablony do projektantki. Ta stworzyła projekty z plastiku nadając im „skamieniałą” teksturę. Mogła to osiągnąć dzięki mieszaninie węglanu wapnia odzyskanego z przemysłu marmurowego oraz plastiku z oceanów dostarczony przez Oceanworks.

Zdaniem projektantki „kompozyt z tworzywa sztucznego nabiera naturalnego wyglądu i staje się cenny jako futurystyczne, półnaturalny, rzadki materiał”.

References: springwise